BAR Handel

Arbejdspladsvurdering (APV)

 

Alle arbejdsgivere med én eller flere ansatte skal ifølge loven lave en skriftlig APV. Det er ledelsen og medarbejderne i fællesskab, der skal lave APV’en. Formålet er at få et godt arbejdsmiljø for alle i butikken.

 

APV’en kan hjælpe jer til at få overblik over arbejdsmiljøforholdene - hvad fungerer godt, og hvor er der eventuelle problemer, som skal løses og hvornår. På den måde giver APV øget mulighed for at planlægge og prioritere arbejdsmiljøopgaverne i sammenhæng med virksomhedens øvrige aktiviteter og drift.

 

APV’en skal gennemføres hvert 3. år. I bestemmer selv hvordan I vil lave APV’en, men I skal sikre at alle bliver hørt.

 

Under dette emne får du viden om kravene til APV samt inspiration og hjælp til hvordan, I kan få gennemført APV i din butik.

Kontakt Fællessekretariatet, Børsen, 1217 København K Email os på info@barhandel.dk Tip en ven om denne side Tilmeld dig nyhedsbrev

BAR Handel materialer kan du rekvirere gratis, hvis du/virksomheden er tilknyttet HK Handel, Fødevareforbundet NNF, Dansk Erhverv, Dansk Industri, Brugsforeningens arbejdsgiver-forening, Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger, De Danske Slagtermestre, Bager- og konditormestre i Danmark samt Lederne.

 

Kontakt BAR Handels fællessekretariat info@barhandel.dk eller nævnte organisationer.

 

Er man ikke tilknyttet branchens organisationer, kan materialerne købes hos www.arbejdsmiljobutikken.dk eller på tlf: 39 16 52 30